Köp- och leveransvillkor

 

Alla priser anges i SEK och inklusive moms (För att handla hos Fiorina måste du vara 18 år eller äldre annars krävs målsmans tillstånd). Alla beställningar är bindande.

 

Leverans - inom 2 dagar
Leverans sker normalt inom 1-2 arbetsdagar från det att vi fått din order, om inte annat anges. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny leveranstid. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. I kassan kan du välja att få en avisering via SMS om att din vara har anlänt. Klickar du inte i denna ruta får du istället en avisering till din e-post. Leverans sker via DHL och paketet upphämtas på den Service Point som finns närmast din bostad. Om ditt paket skulle vara transportskadat ska du omedelbart göra en skadeanmälan hos DHL eller din Service Point. 

 

Fraktfritt eller max 39 kr
Fraktfritt vid beställning över 500 kr - Vid beställning under 500 kr endast 39 kr i frakt.
Vi levererar fraktfritt vid köp över 500 kr inom Sverige.
Frakt inom Sverige kostar 39 kronor i fast pris på alla ordrar under 500 kr.
Frakt till Danmark alltid 225 kr.
Frakt till Norge alltid 225 kr.
Frakt till Finland alltid 225 kr.

 

Betalningsalternativ

 

 • Klarna Checkout 
Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

 • Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Kostnad 0 kr.

 

 

Övrigt
 

• Byte & återköp - öppet köp
Du har som kund rätt att ångra köpet inom 14 dagar, utan att ange någon anledning, enligt Distansavtalslagen. 
Ångerrätten gäller endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-distans--och-hemforsaljningslagen/
Om du vill byta en vara eller om du ångrar ditt köp, meddela Fiorina så snart som möjligt.         Returfrakt vid återköp och byte betalas av dig som kund. Vid byten och återköp skickas varan tillbaka till oss på adress: Fiorina (Maximal Hälsa AB), Edsgatan 20, 462 33 Vänersborg

 

• Reklamation
Som kund har du tre års reklamationsrätt för alla varor, enligt Konsumentköplagen. Läs mer på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

• Ej utlösta paket
Om du som kund inte hämtar ut ditt beställda paket kommer du att debiteras en avgift på 250 kr, oavsett köpesumma. Detta för att täcka våra kostnader för frakt och administration.

 

• Personuppgiftslagen - hur vi använder dina uppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till Fiorina behandlas enligt personuppgiftslagen (PUL). Uppgifterna lagras för eget bruk och används enbart för att vi skall kunna fullgöra vårt åtagande mot dig som kund. Fiorina kommer aldrig att lämna ut några personuppgifter till tredje part och vi kommer inte heller att skicka nyhetsbrev eller reklam om du inte själv angett att du önskar mottaga detta. Här kan du läsa mer om personuppgiftslagen:  www.pul.nu/lagtext.html

 

• Felpublicering
Fiorina förbehåller sig rätten att i efterhand korrigera priser, informationstexter och bilder som publicerats felaktigt på vår hemsida. Vi reserverar oss även mot tekniska fel i webbshoppen, webbläsare eller server. Bildinformationen på Fiorinas sidor ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge produkternas exakta utseende och beskaffenhet.